piątek

Raindance Point.

Niech zielone serce będzie z Tobą.
May the green heart bee with you.

Tekst: Kinga Mielnik
Artykuł opublikowany w office designer 06_2009

Episode since 1901:
FABRYKA INNOWACJI KONTRATAKUJE
(THE FACTORY OF INNOVATIONS STRICKES BACK)

„Kreatywność jest jak spiralne schody”, mówi w jednym z wywiadów Klaus Grohe, wnuk założyciela firmy, a obecnie Prezes Rady Nadzorczej Hansgrohe AG. „W kreatywnej atmosferze, pomiędzy uczestnikami twórczego koła, przeskakuje iskra, która rozgrzewa umysły i wynosi krąg wyżej, piętro po piętrze”. Właśnie w takiej, kreatywnej atmosferze, powstają w Hansgrohe na okrągło od 1901 roku „Pomysły na łazienkę” . Ukoronowaniem kooperacji ze światowej sławy projektantami jest ponad 260 prestiżowych nagród za design w portfolio firmy. Współpracę z Andreasem Haugiem i Tomem Schönherrem – założycielami Phoenix Design - można z całą pewnością zaliczyć do najdłuższych i najbardziej udanych w historii relacji producenta z biurem projektowym. Każde ich dzieło jest wyjątkowe - twórcy uznają produkt za ukończony dopiero wtedy, gdy jest on zdolny przekonać intelekt, zainspirować wyobraźnię i oczarować serce. Nie przypadkiem zrealizowany w 2003 roku we współpracy z Phoenix Design pomysł Klausa Grohe, stał się rynkową rewolucją. Jak przed dekadą "Łazienka Starck'a" otworzyła nowy rozdział w historii wzornictwa łazienkowego, dokonując transformacji "toaletowej celi" w "świątynię odnowy", tak wielkoformatowy dysk prysznicowy - protoplasta programu Raindance AIR - odmienił integralną część łazienki - prysznic, a ciało transmutował w "świątynię zmysłów".

"Poprzez ciało zbliżyła się do Ciebie sama Natura. W Twoim ciele szumi woda oceanów, w Twoim ciele płoną gwiazdy i słońca, w Twoim ciele jest powietrze, Twoje ciało jest zbudowane z ziemi. Twoje ciało reprezentuje całość istnienia, wszystkie elementy". OSHO.

Kluczem do unikalności programu prysznicowego Raindance AIR jest opatentowana technologia napowietrzania strumienia, która połączyła wodę i powietrze, przywracając ciału pamięć żywiołów. AIR jest duszą pryszniców Raindance, k†órej nie udało się dotąd skraść nikomu, pomimo zmasowanego „ataku klonów”, z jakim kojarzą się niezliczone próby skopiowania oryginalnego produktu. Przecież nie można odtworzyć organicznej pełni, która budzi się we wnętrzu i w procesie dojrzewania rozprzestrzenia na zewnątrz. Wyjątkowe przedmioty mają głęboko ukryty rdzeń. Mają serce. Pomiędzy producentem i projektantami wytwarza się więź, której rezultatem jest cykliczność. Jednak koło nigdy nie powraca w to samo miejsce, lecz zawsze piętro wyżej umieszcza poprzeczkę i marzenia odbiorców. Jak spirala niosąca informację o kierunku rozwoju cywilizacji. Technologia, funkcja, design i asortyment - Hansgrohe wyznacza kierunek ewolucji, której nie sposób zatrzymać i narzuca tempo innowacji, za którym trudno nadążyć. Konsekwencją dynamicznej ekspansji rodzimego asortymentu i kolejnym wyzwaniem dla naśladowców jest Raindance Point - koncepcja ekspozycji i symbol okręgu, który zawiera w sobie wszystko.

Episode 2009:
SOJUSZ UMYSŁÓW
( THE MIND ALLIANCE)

Punkt skupiający środowiska twórcze wokół architektury, aranżacji wnętrz i technologii. Punkt spotkań z klientem, partnerem i produktem. Punkt magnetycznego przyciągania. Punkt zwrotny w sztuce ekspozycji. Autorem koncepcji, identyfikacji wizualnej i managerem projektu Raindance Point jest Filip Mielnik, członek zespołu marketingowego w polskim oddziale Hansgrohe oraz pasjonat holistycznego brandingu. Swoim pomysłem rozpalił twórczą iskrę i zawiązał "sojusz umysłów” – inwestorów, projektantów i wykonawców - który w ciągu niespełna roku doprowadził projekt do potrójnej realizacji. Głównym atutem funkcjonalnym i ekonomicznym koncepcji jest modułowość pozwalająca na szybką aktualizację ekspozycji. Niewątpliwą zaletą jest także możliwość adaptacji pomysłu do indywidualnych warunków przestrzeni wystawienniczej, dzięki czemu każdy Raindance Point jest unikalnym, organicznym dziełem opartym na wspólnym pniu. Pierwsza w swojej kategorii marka POS na rynku to jednak przede wszystkim rewolucyjne narzędzie marketingowe dla partnera handlowego. Hansgrohe wychodzi z założenia, że nie tylko współczesne produkty, ale także eksponujące je przestrzenie, muszą mieć osobowość, która odpowiada na wykraczające poza technikę i estetykę potrzeby coraz bardziej świadomych klientów. Do realizacji tej filozofii niezbędna jest współpraca z partnerem handlowym o szerokich horyzontach, z pasją i wyczuciem rynkowej dynamiki. Pierwsze takie firmy rozwijają już swój biznes w oparciu o nową klasę ekspozycji i dzięki punktom zdobywają przewagę nad pozostałymi graczami na rynku. W tym miejscu specjalne podziękowania dla Renaty Węgrower (SANPOL), Ewy Kucharek (CORTINA) i Pawła Dolnego (FEMAX), dzięki którym Raindance Point zabłysnął kolejno w trzech polskich miastach, a także dla Bartosza Śliwińskiego (Marketing Manager w Hansgrohe Polska), który kilka lat temu zaszczepił „zielony gen” studentom poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych – to oni są dziś twórcami trzech pierwszych, spektakularnych aranżacji: Aneta Kostańska, Jacek Gałek (Raindance Point we Wrocławiu i Wejherowie), Mateusz Płóciennik(Raindance Point we Wrocławiu i Gdańsku) i Mateusz Słociński (Raindance Point w Gdańsku). Pomiędzy uczestnikami twórczego koła przeskakuje iskra, która wynosi pomysł piętro po piętrze. Koło nigdy nie powraca w to samo miejsce. Każdy punkt jest niepowtarzalną, organiczną pełnią. Zawsze - strefą innowacji, która inspiruje wyobraźnię. Galaktyka ekspozycji Raindance Point buduje się stopniowo, wokół głęboko ukrytego rdzenia. Ma zielone serce.

SPACE FICTION

Raindance Point to „wnętrze we wnętrzu” – architektura marki koresponduje z architekturą przestrzeni. Przekraczając progi ekspozycji, można odnieść złudzenie innego wymiaru. Gdańska aranżacja wydaje się oddychać lekkością i świetlistością białych modułów, skontrastowanych ze szlachetną strukturą betonu. Dwie pozostałe realizacje magnetyzują czernią kosmicznej głębi, która pozwala domyślać się tylko niewidzialnego pulsowania materii. W każdym przypadku efekt color-out wytwarza iluzję transparentności, która jest cechą przestrzeni. Monochromatyczne tło w połączeniu z liniowo poprowadzonym światłem utrzymuje w tajemniczej lewitacji aktorów pierwszoplanowych – produkty – które stają się punktami odniesienia dla umysłu poszukującego orientacji. Konfiguracja produktów w przestrzeni przypomina zgromadzenie inteligentnych istot. Dialog z przybyszem nawiązywany jest subtelnie, poprzez intuicyjne ukierunkowanie. Space follows sense – Raindance Point to żyjące, multimedialne środowisko, w którym na zmysły oddziałują obraz, światło, dźwięk i woda. Wyeksponowano nie tylko design, ale także funkcje programu – dzięki zastosowaniu innowacyjnych studni prysznicowych, które pozwalają poczuć na własnej skórze magię napowietrzonego strumienia. Futurystyczna architektura „wnętrza we wnętrzu” harmonizuje z nieskazitelnym i ultranowoczesnym wzornictwem systemów prysznicowych Raindance AIR. Przekonuje intelekt, inspiruje wyobraźnię i oczarowuje serce już nie tylko produkt, ale także – będąca jego nośnikiem – przestrzeń. Hansgrohe po raz kolejny stawia krok naprzód mobilizując rynek do ewolucji spojrzenia na ekspozycję, jako na część większej całości, która zawiera w sobie wszystko. to be continued...

Zobacz cały artykuł: